Igår kväll fick jag superont bak i "ryggen" inte vanligt ont i ryggen som man kan ha ibland.
Värken tilltog så vid 23 då hade jag pratat 2 gånger med 1177 men vid 23 så skicka de bort mig till akuten för en koll.
Tänkte att där gick den natten åt skogen men det var 2 andra patienter som vänta och jag trodde det skulle vara överfullt, jag fick vänta 10 min innan jag fick komma in på ett undersökningsrum och 30 min efter att jag kommit dit så hade en läkare undersökt mig.
Fick veta att fasta/pulverdiet är inte alltid av godo för alla för det kan utlösa oönskade biverkningar som det inte informeras om i media.
Så säger läkaren att om jag nu vill gå ner i vikt och ändå inte vill komma in på akuten så ofta så kan jag prova mig lite fram och bara byta ut en del mål mat till pulver och när jag äter börja undvika äta sådana livsmedel som utlöser mitt onda, för nu när det brytit ut kan man tydligen bara undvika att det förvärras.
Kul? Nej inte ett dugg men som doktorn sa jag får prova mig fram och byta ut 1-2 måltider till pulvershake och är jag äter så får jag undvika utlösande faktor, det tar lite längre tid förklara doktorn men ur hälsoaspekten så är det bättre att det går långsamt och blir varaktigt.
-Jo sa jag men kan jag köra på LCHF-inspirerat undra jag men nej det är inte bra då de flesta produkter är sånt du ska undvika.
-Men jag behöver ha en diet att hålla mig till sa jag och kände en stund att nu kommer det skita sig helt det här.
-Då får du köra en Nathalie-diet skrattar han men förklarar att jag bör satsa på vegetarisk mat, lite råkost men det ska jag vara lite försiktig med, smoothie, raw och omega 3, sen mindre portioner.
En trevligare akutläkare får man leta efter idagens stressade sjukvård.
 
Sov oroligt för jag hade ont men nu har jag läst på en hel del och känner visst hopp att detta kommer funka och jag kommer må bra under tiden som jag minskar vikt och höjer min hälsa :)
 
 

1 kommentarer

Simply Sugar Me

03 Oct 2014 01:31

Stackare! Vilken otäck upplevelse. Nu hoppas jag att du kan hålla dig kry! Kram

Svar: Jag mår bättre bara förkylningen vill ge sig :)
polarnattis.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej